keskiviikko 31. toukokuuta 2017

Liisan varsavahti 323vrk

Tänään minun ei tarvitse sanoa, ettei mitään muutoksia ole tapahtunut - nimittäin aamulla ottaessani hevosta pihalle, huomasin utareiden olevan pinkeämmät kuin ennen. "Maito" oli myös muuttunut hienoisesti enemmän läpinäkyvämmän suuntaan (oli aluksi kellertävää). Mitä luultavammin seuraava askel on se, että maito alkaa muuttua valkeammaksi ja utareet täyttyvät nisän päitä myöten. Se, meneekö siihen päivä, viikko vai kaksi, sitä en osaa sanoa!

Tarkkaan kameraa katsoneet ovat ehkä huomanneet Liisan muuttuneen valkeammaksi. Pesin sen innoissani toissapäivänä tarkoituksena ottaa vielä viimeisimpiä tiineyskuvia yhdessä sen kanssa, mutta aika on kadonnut johonkin niin, etten ole kameraa ehtinyt vielä viritellä. Vähän olen kaiken muun tohinan keskellä yrittänyt jatkaa aitojen tekoa, jotta Liisa pääsee varsansa kanssa sitten laitumelle ja hevoset yleensäkin isompiin tiloihin liikkumaan. Jos olen ahkera, ehkä saan aidat valmiiksi jo ennen varsomista - minulle vaan käy aina niin, että löydän itseni jostain ihan muualta kuin aidanteosta: milloin pesemästä ikkunoita, milloin Liisan harjaa letittämästä ja milloin kuntosalilta. Se on ihan hyvä, että tekemistä riittää - muuten varmaan istuisin päivät pitkät kyttäämässä Liisaa kynsiä syöden. Nyt osaa ottaa vähän rennommin ja voi välillä vilkuilla tamman touhuja tekemisen lomassa!

7 kommenttia

  1. Kiva kun laitat meille lukijoillekin kameran kuvan näkymään! On todella mielenkiintoista päästä seuraamaan sitä, kiitos. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinä samallahan tuo lähetys menee julkisena, kun itse sitä kuitenkin seuraan :) Eipähän Liisa vahingossakaan pääse varsomaan salaa!

      Poista
  2. Wou, Liisallahan on jo iso maha. Onnea varsomiseen!

    VastaaPoista
  3. Niin on, se on paisunut nyt viikonkin sisään ihan kauheasti! Kiitos :)

    VastaaPoista
  4. Kuvittelenko vain vai onko Liisa tänä yönä vähän levottomampi kuin aiemmin? Olen viidettä yötä nyt vilkuillut näitä ja vaikuttaa happamalta tamma. Tai sitten vain kuvittelen kun toivon merkkejä että porsisi mukavasti viikonloppuna :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakin viime yönä eli tämän postauksen videossa Liisa oli alkuillasta levoton, hinkkasi itseään ruokakippoon, vaihteli lepojalkaa ja ramppasi ympyrää. Tänä yönä mitä itse olen seuraillut on eilistä rauhallisempi, mutta selkeästi kuitenkin eron huomaa esim. viikon takaiseen. Ei kiitos varsomista tälle viikonlopulle, mulla on yo-juhlat ja sunnuntain oon töissäkin vielä! :D

      Poista
    2. Ainakin viime yönä eli tämän postauksen videossa Liisa oli alkuillasta levoton, hinkkasi itseään ruokakippoon, vaihteli lepojalkaa ja ramppasi ympyrää. Tänä yönä mitä itse olen seuraillut on eilistä rauhallisempi, mutta selkeästi kuitenkin eron huomaa esim. viikon takaiseen. Ei kiitos varsomista tälle viikonlopulle, mulla on yo-juhlat ja sunnuntain oon töissäkin vielä! :D

      Poista